MKOSE Kutyaiskola

 



 MKOSE kikpzsrl
 Kikpzsek idpontjai
 Tancsok az els
    kikpzsi naphoz

 Kutyavoda 
 
Kezd csoport
 Kzphalad 
    csoport

 rz-vd kpzs
 Activity trning
 Agility edzs

 Kutyauszoda


 

Hobbi Kutyaiskola

Pilis Budai Kutysok

Rkosmente TV

.

Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 

 

MAGYAR FLYBALL VERSENYSZABLYZAT

 
Tartalomjegyzk
 
Szmagyarzat
A versenyzs szablyai
I. FEJEZET – FELSZERELS
1.1 Flyball gpek
1.2 A labda  
1.3 A nyakrv
II. FEJEZET –  VERSENYTERLET FELSZERELSE
2.1 Csszsgtlk
2.2 Kordonok/htfalak
2.3 Ugr akadlyok
2.4 A versenyterlet
III. FEJEZET – CSAPATOK S EREDMNYLISTK
IV. FEJEZET – A KUTYA LEMRSE
V. FEJEZET – BRK
VI. FEJEZET – A JEGYZKNYV VEZETSE
VII. FEJEZET – BEMELEGTSEK
VIII. FEJEZET – A VERSENYZS SZABLYAI
8.1 Verseny besorols – Break-out szably
8.2 Ugr magassgok
8.3 A futam
8.4 Agresszv kutyk
8.5 A kutyk llapota
8.6 A verseny eredmnye
  
 Szmagyarzat
 
Back stop Htfal a plya vgn, a flyball gpek mgtt s
kztt, ami megakadlyozza, hogy az elhagyott
labdk tl messzire guruljanak.
Heat Futam, a csapat egyszeri megmrkzse,
dntetlennel vagy az egyik csapat gyzelmvel
vgzdhet.
Race Mrkzs. Minimum 3 futam, amely
egyrtelmen meghatrozza a gyztest.
Tournament Bajnoksg, versenyesemny, melyen a csapatok
kzs szablyok alapjn mrik ssze tudsukat. 
Best of 3 3-bl 2 gyztes futamig tart mrkzs.
Best of 5 5-bıl 3 gyztes futamig tart mrkzs.
Break out Az adott divziban a legjobb futhat id. Ennl
jobb id futsa esetn a csapat nem kap pontot.
Class Osztly, a versenyen alapul kategria.
Competition Registration Number (CRN) Verseny Regisztrcis Szm, a kutya
azonostsra szolgl.
Flyball Governing Body (FGB) Az adott orszg gyvezet szervezete. (Magyar
Flyball Sport Egyeslet)
For Exhibition Only (FEO) Nem hivatalosan versenyz (versenyen kvli)
csapat, mint a „fehr kutya” agilityben.
Forfeit A futam vagy a mrkzs elvesztse, a csapat
nem tudja vagy nem akarja a feladatot teljesteni.
Handler Felvezet
Inside interference Bels zavar tnyezk, melyek befolysoljk a
verseny kimenetelt.
Outside interference Kls, nem vrt, zavar tnyezk, amelyek
befolysoljk a verseny kimenetelt. Ilyen
esetben a futamot jrafutjk.
Racing lane Versenyplya, a start-/clvonaltl a htfalig
terjed terlet, a flyball gpeket is belertve.
Ring Versenyterlet, a versenyplya s a nekifut rsz.
Round robin Krmrkzs.
Start/Finish line Start-/clvonal.
Team Csapat, egy klub rszegysge.
A versenyzs szablyai
 
   I. FEJEZET – FELSZERELS
 
1.1 Flyball gpek
  
a) A flyball gpet minden csapatnak sajt magnak kell biztostania.
b) Mechanikusan kell mkdnie.
c) A csapat sajt tetszse szerint dsztheti.
d) A teniszlabdnak a kilvs utn minimum 61cm tvolsgot kell szabadon replnie a start-
/clvonal fel.
e) A flyball gp paramterei:
- Szlessgben nem haladhatja meg a 61 cm-t, magassgban a 46 cm-t. Ez utbbit a gp
aljtl kell mrni, s nem belertendek a kltri lbak;
- A gp testnek mlysge maximum 76 cm lehet;
- A gp talapzata viszont lehet hosszabb 76 cm-nl;
- Az alkalmazott csszsgtl anyagok nem haladhatjk meg a 10-12 mm vastagsgot.
- A flyball gp semmilyen esetben sem lpheti tl a fenti mreteket (belertve a hozz tartoz fogantykat, kilv szerkezeteket s egyb tartozkokat).
 
 1.2 A labda
Minden csapatnak sajt, (tetszleges szn), srlsmentes labda-kszlettel kell rendelkeznie, melynek elemei legyenek a kutya mretnek s „zlsnek” megfelel teniszlabdk, vagy brmilyen engedlyezett labda, amelynek ppen ugyangy kell funkcionlnia, mint egy teniszlabdnak, azaz pattannia, gurulnia kell. Kilyukadt labdk nem hasznlhatak.
 
Pl.: kismret teniszlabda is hasznlhat kisebb kutyknl.
 
 1.3 A nyakrv
Versenyen rsztvevk szmra, a rendezvny terletn, melybe beletartozik a nztr s a ketrecek szmra kialaktott rsz is, tilos a fojt, szges vagy impulzus (elektromos) nyakrv hasznlata. Ezen kvl fojt ktllel s haltival tilos a ringbe lpni, kizrlag lapos, przra csatolhat nyakrvet vagy hmot lehet hasznlni.
 
 
II. FEJEZET – A VERSENYTERLET FELSZERELSE
 
 2.1 Csszsgtlk
A verseny rendezinek megfelel csszsgtl felszerelssel illetve anyaggal kell elltniuk a plykat, a startot illetve a flyball gp helyt s krnykt.
  
 2.2 Kordonok/htfalak
Tovbb a verseny rendezinek fel kell lltaniuk egy olyan htfalat a gpek mgtt, ami megfogja a messzire gurul labdkat, viszont nem gtolja a brkat s a kznsget a szabad kiltsban. Az gy ltrejtt kordon (ami minimum 61 cm magas) a flyball gpek vonaltl szmtva 2,13 m tvolsgra helyezkedik el, s a kt versenyplya kz is benylik 61 cm-re. 
 
 2.3 Ugr akadlyok
A verseny idejre a szervezk biztostjk a prhuzamos versenyhez szksges, kt szett ugrakadlyt (4-4 db).
Az akadlyok ugr rsze 61 cm szles, magassguk a tart oszlopokkal egytt nem
haladhatja meg a 91,5 cm-t, s nem lehet kisebb 61 cm-nl. Az akadlyok a tmaszt
oszlopok kivtelvel vilgos sznek, viszont emblma illetve felirat tetszs szerint lehet
az ugr rszen, amit annak aljtl illetve szltl minimum 5 cm-re kell elhelyezni. Minden 2,5 cm illetve 5 cm magas ugr lcet maximum 12,7 mm vastag furnrlemezbl
vagy egyb elfogadott anyagbl kell kszteni, amely ronglds, tkzs, trs stb. esetn sem okoz srlst. Elfogadott anyagok lehetnek: nem szilnkosan tr manyaglap, OSB lap stb. Ajnlott egy 15cm-es alap elemet hasznlni, amelyre egy 2,5cm-es lcet helyezve felllthat a minimum magassg (17,5 cm). A kutyk vdelme rdekben habszivacsbl kszlt vdrteg (cshj) alkalmazsa ktelez az ugr fellet tetejn. A srlt (trtt illetve meghajlott) ugr lcek versenyen nem hasznlhatak. Az ugr elemek magassgnl 0,6 cm mretbeli eltrs elfogadott.
 
 
 2.4 A versenyterlet
a) A terlet, ami kt szablyos plya fellltshoz szksges, minimum 9,15 m x 27,5 m.
b) A kt prhuzamos versenyplya -a plyk kzpvonaltl mrve- legalbb 3,66 m-re, legfeljebb 6,70 m-re helyezkedik el egymstl.
c) Abban az esetben, ha a versenyt kemny, durva fellet talajon vagy sznyegen (esetlegesen horzsolst okoz beltri, illetve kltri sznyegen) rendezik, csszsmentes, nem durva fellet anyag elhelyezse szksges a kvetkez helyeken: mindkt versenyplyn a plyk kzpvonaltl szmtott 1,37m szlessgben tovbb a start-/clvonalig (a nekifut rszt belertve) illetve a flyball gptl a htfalakig. A gyep, f s nem durva salakplyk megfelelek a verseny rendezshez, s ekkor nem szksges csszsgtl anyagok elhelyezse. Ezen kvl a verseny terlete legyen szennyezstl mentes.
 
d) A versenyterlet hosszba bele kell szmolni egy min 8,8m hosszsg terletet a start-
/clvonal eltt, gy elegend teret hagyva a kutyknak a nekifutshoz, tovbb egy minimum 2,1 m hosszsg rszt a flyball gpek elhelyezsi vonaltl a htfalak irnyba. (A htfalak maximum 61cm-rel nylnak tl a gpek elhelyezsi vonaln a start-/clvonal fel.) 
 
e) Az els akadlynak 1,83m tvolsgra kell lennie a start-/clvonaltl; az akadlyok (sszesen 4db) egyms kzti tvolsga 3,05 m; a legutols akadly s a flyball gp kztt 4,57 m-nek kell lennie. 
  
 III. FEJEZET – CSAPATOK S EREDMNYLISTK
 
a) Az adott orszg gyvezet szervezete megkvetelhet egy, a versenyeken val rszvtelhez szksges regisztrcis szmot, ami a kutya azonostsra szolgl a versenyzs „karrierje” folyamn, gy nem truhzhat. Jelzi a kutya fajtjt; aminek megvltoztatsra egy alkalommal van lehetsg a kutya lete folyamn. Once a dog has run in competition the breed may only be changed from a mixed breed to a recognized breed.
 
b) Ha az adott orszg gyvezet szervezete ktelezv teszi a regisztrcis szm megltt, s egy kutya rvnyes regisztrcis szm nlkl indul, akkor az egsz csapat versenyen szerzett pontjai trldnek. A Magyar Flyball Sport Egyeslet ltal elismert rendezvnyeken ktelez a regisztrcis szm meglte.
 
c) Minden csapat minimum 4 kutybl s 4 felvezetbl; maximum 6 kutybl s 6 felvezetbl ll. Tetszs szerint alkalmazhat sajt plyasegd, akinek feladata a labdaszeds, a levert akadlyok visszalltsa mindaddig, mg nem akadlyozza a msik csapatot vagy nyjt szablyellenesen segtsget a sajt csapata kutyinak.
 
d) Egy futamban egy csapatnak 4 klnbz kutyja vesz rszt. Tetszs szerint lehet tartalk kutykat is alkalmazni, cserlni viszont csak a futamok vgn lehet. A csapat tagjait, belertve a tartalkokat, a divzi els versenye eltt be kell jelenteni. Amint a divzin belli verseny elkezddtt, nincs lehetsg tartalk kutyk belltsra.
e) Hivatalos versenyen egy kutya nem versenyezhet egyszerre tbb osztlyban, kivve:
     Ha a verseny szoksos osztlyban nincs korlt a rsztvevk szmt tekintve.
     Ha egy limitlt rsztvevj verseny szoksos osztlya nem telik be.
 
f)  Mindig az adott orszg gyvezet szervezetnek aktulis tblzatt kell hasznlni.
 
 IV. FEJEZET – A KUTYA LEMRSE
 
a) A 35cm-nl alacsonyabb akadlyt ugr csapatok sajt divzijuk versenyt megelzen lemrethetik kutyikat a vezetbrval.
 
b) Ha a verseny vezetbrja azt llaptja meg, hogy egy csapat alacsonyabb ugrmagassgot
lltott be az elrtnl, akkor krmrkzs esetben a szablytalan magassgon teljestett nyertes futamok pontjait megvonjk tlk. Kiesses verseny esetben a tveds a versenybl val teljes kizrssal jrhat.
 
c) A vezetbr brmikor lemrheti a kutykat.
 
d) Miutn egy kutya le lett mrve, a br nem ktelezhet, hogy jra megmrje.
 
e) Ha a kutyt jra lemrik, s a br tvedett, akkor a csapat nem bntethet, viszont a verseny tovbbi rszben
a megfelel ugrmagassgon kell futniuk.
 
f) Ha brki rszrl ktely merl fel egy kutya magassgt illeten, akkor a futam utn 30 percen bell tehet jelentst rla.
 
g) Minden mrsnek nyilvnosnak kell lennie.
 
h) Egy kutyval egyszerre csak egy felvezet tartzkodhat a mrsre kijellt terleten.
 
i) A mrs kzben agresszi nem engedhet meg, ha mgis elfordul, „Irnyelvek”, 2.3.3-as
rendelkezs alkalmazand.
 
j) Az a kutya, amelyik „nem lemrhet” a maximum 35 cm-es magassgot ugorja.
 
k) A mrsi eredmnyeket rvnyes bri alrssal kell hitelesteni. A csapatok ugrmagassgt rgzt dokumentumrl minden csapat szmra egy msolatot kell biztostani. Amennyiben tbb br is mr a versenyen, az adott mrst vgz br mrsi eredmnye szmt hivatalosnak, fggetlenl attl, hogy melyik brnl, melyik plyn fog futni a kutya.
 
l) A mrs helysznt a mrst vgz vezetbr hatrozza meg.
 
m) A kutya magassga a fldtl a lapockig mrend, a kutya termszetes ll helyzetben. Ha a br 3 elvgzett mrs esetn sem biztos a kutya magassgban, akkor az alacsonyabbik mrsi eredmny lesz a hivatalos.
 
n) Az adott orszg gyvezet szervezetnek (Magyar Flyball Sport Egyeslet) lehet sajt rendszere a magassg-krtykra. Ez a testlet hatrozza meg a kvetelmnyrendszert a kutykra nzve. Megjegyzs: lsd az „Irnyelvek” cm fejezet 2.5.1. Magassg-krtyk / felments mrs all.
 
 
V. FEJEZET – BRK
 
a) Kt csapat mrkzst t (5) br felgyeli.
 
b) Egy-egy br ll a start-/clvonalban egymssal szemben (vonalbrk), msik kt br helyezkedik el a flyball gpek vonalban (gpbrk), oly mdon, hogy a versenyt ne zavarjk,
de jl lssk, hogy mi trtnik a szerkezet krl), az tdik br (vezetbr) pedig a plya kzepn indtja s figyeli a versenyt.
 
c) A gp- s vonalbrknak egyhelyben kell tartzkodniuk a futamok alatt. Elsdleges feladatuk, hogy figyeljk a hibkat s szablysrtseket. Ha megkerli ket a kutya vagy lepattan rluk a labda, az is beleszmt a versenybe.
 
d) A vezetbrnak a plya kzepn, a start-/clvonal s a felsorakoz kutyk kztt kell elhelyezkednie. Szoros futamok esetn a vonalbrk egyttmkdhetnek a vezetbrval a
gyztes megllaptsban, ennek rdekben az eredmny kihirdetse eltt rtekezhetnek egymssal. Ha nincs elektronikus indt berendezs, akkor a vezetbr feladata a visszaszmlls msodperces temben.
 
e) A brknak jeleznik kell, hogy melyik kutynak kell jra futnia. A felvezet felelssge ezt a jelzst rtelmezni, s a kutyjt jraindtani.
 
f) A futamot szablysrts, kls vagy bels zavars, a kutyk illetve a felvezetk tlzott agresszija esetn le kell lltani, amihez a vezetbr hasznlhat spot. 
 
g) A vonalbrk feladata:
feljegyezni az sszes versenyz kutyt, vezetni az eredmnyeket, jelezni, ha hiba vagy szablysrts trtnt.
 
VI. FEJEZET – A VERSENY MENETE
  
a) Ha egy csapat tbb, mint 5 percet ksik a futam kirt idpontjhoz kpest, s egybknt minden ms kszen ll a kezdshez, akkor a ks csapat elvesztheti a futamot, s gy a pontot a msik csapat kapja. Ennek megtlse a vezetbr feladata, mivel egyedli clja, hogy elkerljk a felesleges idbeli csszsokat.
 
b) A msik csapatnak, amely ilyen mdon nyer, le kell futnia a futamot akr egyedl is, ha pldul a msik csapat 5 perc utn sem jelenik meg. Krmrkzs esetn pontot szerez, kiesses verseny esetn tovbb jut.
 
c) A futam kezdettl szmtott 5 percen bell meg nem jelen csapatot a vezetbr kizrhatja az egsz versenybl, s akr tovbbi bntetseket is kirhat rjuk.
 
d) Ha egy csapat nem hivatalosan, csak bemutat jelleggel indul, akkor a verseny folyamn mr nincs lehetsge ttrni a hivatalos versenyz kategriba. Ettl kezdve a csapat nem szerez pontot, sem cmet, de a versenyt egszen addig folytathatja, mg nem kerl sszetzsbe egy hivatalosan versenyz csapattal.
  
VII. FEJEZET – BEMELEGTSEK
 
 
a) A bemelegtsekhez mindig kell idt biztostani.
 
b) A verseny alatt semmifle edzs, gyakorls nem megengedett, kivve a mrkzsek eltti
bemelegtseket. Ha egy csapat mgis megszegi ezt a szablyt, az  adott futamnak azonnali
elvesztst jelenti.
 
c) A bemelegts akkor kezddhet, amikor mindkt csapat jelen van a versenyterleten. Ha az
egyik csapat ksik, a msik nem kezdheti el a bemelegtst, csak felllthatja az ugr akadlyokat, s elhelyezheti a gpt.
 
d) A bemelegtsben csak a versenyre regisztrlt kutyk vehetnek rszt. A br a rajtlistn val rgzts feltteleknt megszabhatja, hogy a kutynak rendelkeznie kell egy verseny regisztrcis szmmal. 
 
 
VIII. FEJEZET – A VERSENYZS SZABLYAI
  
8.1 Verseny besorols – Break-out szably
 
a) Az adott orszg gyvezet szervezetnek rendelkeznie kell egy olyan rendszerrel, amellyel a csapatokat kategorizlja, s divzikba sorolja. z az albbiakon alapulhat:
A csapatok ltal deklarlt futamid s a divzinknt meghatrozott „break-out” id (A reak-out idı pl.: egy msodperccel kevesebb, mint a divzi leggyorsabb csapatnak tlagideje.). Ezt veszi a Magyar Flyball Sport Egyeslet alapul. Vagy a csapatok legutbbi 3 versenyn futott idk kzl a legjobb, vagy ha mg nem versenyeztek, akkor a csapat ltal meghatrozott ideredmny s a csapatok egyni break-out ideje (ami gyorsabb az tlagidejknl).
 
b) A break-out szably
- Az a csapat, amely break-out idıt fut, (kitr a divzijbl), azaz
 divzi szmra elre meghatrozott futamidnl gyorsabban teljesti a feladatot, elveszti a futamot, s nem szerez pontot. Jellse: B-O.
-A break-out szably nem alkalmazhat az 1. divzira.
- Amennyiben az elektronikus idmr lell vagy elromlik, a break-out szably nem rvnyesthet.
- Az adott orszg gyvezet szervezete meghatrozhatja szablyzatban, hogy egy bizonyos
szm break-out utn a csapat nem szerezhet helyezst az adott versenyen. gy a pontok s a
cmek azoknak jrnak, akik nem futottak gyorsabban a break-out idınl.
o Vlogat krben, ahol a versenytrsak krmrkzssel lettek meghatrozva, a B-O idt (korbban) tbbszrsen tllpk a legutolsknt vannak rtkelve. 
o A vlogat futamokon a B-O idt (korbban) tbbszrsen tllpk s B-O idt
meg nem halad csapatok mrkzseibl automatikusan az elbbiek kerlnek ki vesztesen.
- Abban az esetben, ha mindkt csapat meghaladja a B-O idt, egyik sem kap pontot vagy szerez cmet.
- Ha az egyik csapat jobbat fut a B-O idnl, a msik pedig nem tudja befejezni a futamot,
akkor egyik csapat sem kap pontot vagy szerez cmet.
- Ha a csapat kitr a divzijbl, s ezt csak a futam befejeztvel veszik szre, akkor is
rvnyesteni kell a szablyt. Ha pedig a mrkzs emiatt dntetlen, akkor tovbbi futamokra van szksg a gyztes megllaptshoz.
  
8.2 Ugr magassgok
 
 
a) A legkisebb ugr magassg 17,5 cm, a legnagyobb pedig 35 cm.
 
b) Az ugr akadly magassga 2,5 cm-es egysgekkel llthat, s a csapat legkisebb (az adott futamban aktv) kutyjnak marmagassgnl 10 centimterrel alacsonyabb (2,5 cm-rel lefel kerektve, pl.: 37,4 cm -> 35 cm). A lehetsges magassgok: 17,5 – 20 – 22,5 – 25 – 27,5 – 30 – 32,5 – 35 cm.
  
8.3 A futam
 
a) A futs
A kutyk ll helyzetbl vagy nekifutssal startolnak. Minden kutynak t kell haladnia a start-/clvonalon, majd a ngy ugr akadlyon a helyes sorrendben, ezutn mkdtetnie kell a gpet, s ugyanazon ngy akadlyon t vissza kell trni a start-/clvonalhoz a labdval a szjban. Csak akkor indulhat a kvetkez kutya, ha az1 elz brmely testrszvel (talajon vagy levegben) elrte a start-/clvonalat. gy kell futnia minden kutynak belertve azokat is, akik jrafutnak.
 
b) Rossz start
- Ha a kutya vagy a felvezet brmely testrsze vagy egy hozzjuk tartoz trgy thalad a start-/clvonalon mg mieltt a megfelel jelzst megkaptk volna az indulsra, akkor jra
kell indtani a futamot.
- Ha ugyanaz a csapat msodszorra is hibzik az adott futam kezdsnl, akkor a szablysrt
kutynak jra kell futnia.
- Ha ugyanazon csapat msodszorra trtn korai startjval egy idben az ellenfl is hibzik, akkor a futamot jra kell indtani. 
 
c) A flyball gp meghibsodsa
A gptltnek ktelessge jelezni a vezetbr fel, ha a flyball gp meghibsodott. Ilyen esetben a futamot lelltjk, s a vezetbr megvizsglja a gpet. Ha valban hibsnak bizonyul, akkor a futamot jrafutjk. Ha viszont a vezetbr gy tli meg, hogy a gp rendben mkdtt a futam alatt, akkor automatikusan a msik csapatot nyilvntja gyztesnek.
Ha nem ll rendelkezsre ptgp, s a hiba nem javthat ki rvid idn bell, vagy a gp jbl
meghibsodik, esetleg a tartalk gp sem mkdik megfelelen, akkor az adott s a mrkzsbl minden htralv futamot a msik csapat nyeri meg.
 
Krmrkzs esetn a rivlisok ugyangy lefutjk a futamokat (egyedl). A versenyt befejezni knyszerlt csapat pedig a teljestett futamok utn kap csak pontot.
 
d) Bepiszkts
Ha a kutya a plyn vgzi el a dolgt,a csapat elveszti az adott futamot. 
 
e)   A gptlt befolysa
A gptltnek mindvgig egyenesen kell llnia a gp mgtt kivve, ha elgurult labdt szed ssze, j labdakszletet vesz el betltsre, betlti a gpet vagy rszt vesz a bemelegtsben.
Csak hangjelzsekkel bztathatja a csapatot egszen addig, amg ez nem zavarja a msik csapatot. A gptltnek helyben kell maradnia, mg a futamot nem rtkelik.
Amikor a kutya megkzelti a gpet, (azaz thalad a gphez legkzelebb lv akadly vonaln) a gptltnek egyenesen kell llnia, a gpnek pedig tltve kell lennie.
Ha a vezetbr gy tli meg, hogy a gptlt megszegte ezeket a szablyokat, akkor a futamot az ellenfl nyeri.
 
f) Bels zavar tnyezk
Ha a futam sorn az egyik csapat zavarja a msikat a versenyterleten bell, akkor a vtlen fl
nyeri a futamot. Zavarsnak minsl az, ha az egyik csapat brmi mdon akadlyozza ellenfelt a versenyzsben, de ha egy kutya tszalad az ellenfl fut terletre egy ksza labda utn, az nem felttlenl szmt annak.
 
Megjegyzs: kls zavar tnyez: verseny terleten kvlrl rkezik, s nem kthet csapathoz s futamhoz, s gy van hatssal a csapatra a futam sorn. Ilyen esetben a futamot jra kell futni.
 
g) Figyelem elterels
A csapattagok semmilyen mdon nem terelhetik el az ellenfl kutyinak figyelmt (nem dobhatnak nekik labdt, dummy-t, frizbit, jtkot stb.). Ha ez mgis megtrtnne, automatikusan a msik fl nyeri a futamot. A csapattagoknak minden elgurult labdt ssze kell szednik.
 
h) Biztonsg veszlyeztetse, veszlyhelyzet
Ha a vezetbr szerint brmi veszlyezteti a versenyzk biztonsgt, akkor lellthatja a futamot, amit ksbb jra kell futni. 
 
i) Szablyszegs
Ha egy kutya hibzik vagy szablytalansgot kvet el, akkor jra kell futnia azutn, hogy mind a ngy kutya lefutott. Ha tbb kutya is hibzik egy futam sorn, akkor olyan idbeli sorrendben kell jrafutniuk, ahogy a hibkat elkvettk. A kutynak az albbi esetekben kell jrafutnia.
- Korai induls (start vagy vlts esetn) – amit az elektromos mrberendezs vagy ennek hinyban a vonalbrk vagy a vezetbr jelez.
- Ha kihagy egy vagy tbb akadlyt.
- Ha nem sorrendben teljesti az akadlyokat.
- Ha elejti a labdt mg a start-/clvonal tlpse eltt, s testnek brmely pontja thalad
a start-/clvonalon gy, hogy a labda nincs a szjban.
- Ha a gptlt, a felvezet vagy akr egy nz szablytalanul segtsget nyjt a kutynak.
- Ha a felvezet tlpi a start-/clvonalat az ppen zajl futam alatt. Kivtel, ha akadlyt
igazt meg, vagy begyjti az elgurult labdt.
Megjegyzs: a felvezet semmikpp sem lpheti t a start-/clvonalat a fotocella rzkeli
kztt. Ha mgis ezt teszi, a kutyjnak jra kell futnia.
 
j) Feldnttt akadlyok
Ha egy ugr akadly felborul, a csapat semmifle bntetsben nem rszesl feltve, ha minden kutya teljestette (akr felborult llapotban is) ezt az akadlyt. A plyasegt vagy egy felvezet visszallthatja az akadlyt, abban az esetben, ha ezzel nem zavarja meg a futamot.
 
k) Beavatkozs
A gptlt egyetlen esetben bztathatja testi jelekkel a kutyt a pedl megnyomsra, mgpedig akkor, ha a labda beragad, s a kutya emiatt nem tudja megszerezni.
 
l) Befejezs
Az a csapat, amelyik a ngy kutyjt elsknt juttatja a clba, megnyeri a futamot. A verseny akkor r vget, amikor az utols kutya brmely testrsze (pl. az orra hegye) thalad a start-/clvonalon.
 
m) A gyztes s annak meghatrozsa
Amennyiben az idmrsre elektronikus berendezst hasznlnak, a szoros kzdelmek kimenetelt a berendezs hatrozza meg. Ha a kt csapat ideje 0,01 msodperccel tr csak el, a vezetbr dntetlent hirdet.
  
Megjegyzs: Az adott orszg gyvezet szervezete meghatrozhat ennl kisebb idbeli eltrst is a dntetlen meghatrozshoz, akkor
- ha a testlet kvetkezetesen mindig ezt az idintervallumot hasznlja az ltala elfogadott versenyeken.
- ha a meghatrozott idintervallumnl kisebb a berendezs hibaszzalka.
 
Ha a futamot kzi idmrssel mrik (az elektronikus berendezs hinya vagy meghibsodsa
esetn), akkor a vezetbr s a vonalbrk dntenek a futam eredmnyt illeten. Ebben az esetben nem a stopperrk llsa szmt, hanem az, amit a brk lttak. Amennyiben a vonalbrk nem rtenek egyet a ltottakban, konzultlnak a vezetbrval, aki vgl dnt arrl, hogy hogyan vgzdtt a futam.  
  
8.4 Agresszv kutyk
 
Ha egy kutya indokolatlanul agresszven viselkedik akr egy msik kutyval, akr egy felvezetvel a sportesemny ideje alatt, akkor a vezetbr kizrhatja az egsz versenybl (az agresszivits mrtke alapjn mrlegelve dntst). (Lsd: „Irnyelvek”, 2.3.3. Agresszv kutyk.)
 
8.5 A kutyk llapota
 
a) A kutyk lbn tetszs szerint hasznlhat vd kts vagy csuklszort. A vezetbr a versenyesemny egsz idtartama alatt brmikor megvizsglhatja a kutyt.
 
b) Ha a br megllaptsa szerint a kutya nem egszsges - sntt, tzel, mtt utn lbadozik,- akkor felmentheti a versenyzs all.
 
c) Az a

 
 


MKOSE A Facebook-on!

Iratkozz fel hrlevlre, programokrl, tanfolyamokrl kapsz inft!

 


 Kullancsok, babzia
    lyme kr

 Bolhk
 Gyomorcsavarods

 MKOSE hzirend
 Flyball szablyzat
 BH 1 Alapfok
   Kisrkutya vizsga

 BH 2 Kzpfok
   Kisrkutya vizsga

 BH 3 Felsfok
   Kisrkutya vizsga

 Agility szablyzat
 Terelsi kpessg
   vizsga

 Terelkutya
    munkavizsga

 Vzi-mezei verseny
    vizslknak

 Beagle, basset hund
   kpessgvizsga

 Beagle munkavizsga
 Bloodhound 
   munkavizsga

 Erdlyi kop vzsga
   szablyzat

 Erdlyi kop 
   munkavizsga

 Vizsla kpessgvizsga
 Vreb vizsga,
   versenyszablyzat 

 Mindenes vizsga 
   vizslknak  

 Spniel munkavizsga
 Lajka munkavizsga
 Neheztett vrcsapa
 
 szi tenyszvizsga


Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!